Czy stosowanie standów reklamowych może być skuteczne?

Reklama zazwyczaj wymaga jakiegoś rodzaju nośnika, aby inni mogli się z nią zapoznać. Często wybieranym rozwiązaniem są rozmaite standy, które umożliwiają nieraz przekazanie istotnych komunikatów promocyjnych, czy wyeksponowanie towarów lub materiałów informacyjnych. Bardzo ważne jest to, aby tego rodzaju konstrukcję umieścić w miejscu, w którym będzie ona stosunkowo dobrze widoczna. Nie chodzi przecież o to, aby stand pozostał niezauważony.

Jak można wykorzystać standy reklamowe?

Standy znajdują zastosowanie w różnych rodzajach działań. Konstrukcje mogą wyglądać rozmaicie, w zależności od naszych oczekiwań, dlatego warto zastanowić się nad tym, jaki wygląd standu może być w konkretnym przypadku atrakcyjny dla odbiorcy. Taki nośnik reklamy może zostać użyty na przykład przy okazji:

  • degustacji
  • dystrybucji materiałów promocyjnych
  • przekazywania komunikatów handlowych

Ogranicza nas jednak tylko nasza wyobraźnia - jeśli będziemy mieć inny sensowny pomysł, możemy spróbować wcielić go w życie. Przy degustacjach standy reklamowe zazwyczaj pełnią funkcję informacyjną odnośnie tego, co można znaleźć przy stoisku, a także stricte promocyjną. Można na nich bowiem estetycznie wyeksponować towary. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku rozdawania ulotek, czy broszur informacyjnych - stand może nam pomóc w ładnym uporządkowaniu posiadanych materiałów. Również sama konstrukcja może stać się nośnikiem reklamy, jeśli umieścimy na niej stosowną treść.

Jak powinien wyglądać stand reklamowy?

Należy pamiętać, że reklama nieodłącznie wiąże się z nieustanną walką o uwagę odbiorcy. Dlatego właśnie wszystkie działania, które podejmujemy, powinny być ukierunkowane w tę stronę. Musimy zadbać o to, aby całościowa koncepcja prezentowała się estetycznie i atrakcyjnie. Dodatkowo komunikaty trzeba sformułować w sposób prosty, zwięzły oraz jasny.

Niewątpliwie powinniśmy też pamiętać o tym, że stand powinien być łatwo zauważalny. Jego umiejscowienie w sklepie należałoby uwzględnić w strategicznych punktach. Wybierając kolorystykę, również trzeba kierować się tym, aby stand było widać - warto nieraz rozważyć dodatkowe elementy, które przyciągną uwagę lub też mocne połączenia barw.

Jeśli uda nam się stworzyć koncepcję, która przemówi do dużego grona odbiorców, może być ona bardzo skuteczna. Tutaj bardzo ważna jest kreatywność, ponieważ wszechobecne reklamy przyzwyczaiły nas do wielu rodzajów komunikatów o charakterze promocyjnym.

Dodaj komentarz