Czy inwestycja w standy reklamowe się opłaca?

Standy lub stojaki reklamowe to jeden ze sposobów na reklamę danej firmy bądź usługi. W XXI wieku coraz więcej przedsiębiorstw przenosi swoją działalność do świata wirtualnego. Coraz częściej słyszy się, że firma, nieposiadająca strony internetowej, właściwie nie istnieje. W tych wymagających czasach postępu technologicznego nie należy jednak zapominać o reklamie tradycyjnej. Ulotki czy billboardy wciąż mają moc sprawczą i pomagają w pozyskiwaniu klientów. Należy jedynie zadbać o odpowiednią formę przekazu. Dobrym pomysłem jest skorzystanie właśnie ze standów reklamowych. Czy taka inwestycja się opłaca? Poznajmy kilka dowodów na to, że taki wydatek zwróci się szybciej, niż się spodziewamy.

Najlepsza metoda prezentacji

Istnieją dwie najpopularniejsze metody rozdawania ulotek. Pierwsza z nich to wręczanie ich przechodniom, a druga – wrzucanie do skrzynek pocztowych. Skuteczność obu jest wątpliwa. Zupełnie inaczej wygląda sprawa prezentacji ulotek na standach reklamowych. Ich podstawowe zalety to:

  • Zwracanie uwagi
  • Docieranie bezpośrednio do klientów
  • Zmniejszenie kosztów druku

Przechodnie zazwyczaj niechętnie reagują na osoby, rozdające ulotki. Starają się je ominąć, udają, że się spieszą, spuszczają wzrok. Jeżeli nawet biorą ulotkę do ręki, najczęściej już po chwili wyrzucają ją do kosza na śmieci. Jeśli natomiast ulotki nie są im wciskane do ręki, a zamiast tego znajdują się na stojakach reklamowych, efekt jest zupełnie inny. Takie standy przyciągają wzrok, są intrygujące. Co więcej, po umieszczone na nich ulotki nie sięgają przypadkowi ludzie. Do ręki biorą je jedynie ci, którzy rzeczywiście są zainteresowani prezentowaną przez nie ofertą. Ulotki nie lądują również w koszu, zamiast tego są chowane do torebki, kieszeni czy portfela. W ten sposób docieramy bezpośrednio do naszych przyszłych klientów, odsiewając tym samym osoby niezainteresowane naszymi usługami. To z kolei oznacza zmniejszenie kosztów druku. Jeżeli decydujemy się na rozdawanie ulotek na ulicy bądź podrzucanie ich do skrzynek na listy, musimy wydrukować ogromną ich liczbę. W przypadku zastosowania standu, liczba ulotek się zmniejszy, przy jednoczesnym wzroście efektywności naszych działań.

Niedrogie i wytrzymałe

Stojaki reklamowe wbrew pozorom nie są drogie. Koszty całej kampanii i tak są już niższe, ze względu na wspomnianą wcześniej mniejszą ilość drukowanych ulotek. Taki stand reklamowy możemy ustawić w biurze firmy, doskonale sprawdzi się również na targach czy konferencjach.

Dobry stand reklamowy to inwestycja na lata. Stojaki wykonane z plastiku, przy prawidłowym użytkowaniu, posłużą nam bardzo długo. Wystarczy, że regularnie będziemy uzupełniać ulotki i dbać o jego estetyczny wygląd. Nie zapominajmy również o tym, że taki sposób prezentacji oferty jest estetyczny oraz bardziej profesjonalny niż wspomniane wyżej formy.

Dodaj komentarz