Gdzie można ustawić standy reklamowe?

Często istotną rolę w strategii marketingowej sklepów, biur, czy też innych obiektów odgrywają standy reklamowe. Mogą one mieć bardzo praktyczne zastosowanie, na przykład jeśli chodzi o informowanie klientów o akcjach promocyjnych, rabatach, konkursach, czy innego rodzaju wydarzeniach. Ważne jest jednak to, aby odpowiednio rozmieścić standy, w zależności od tego, jakie komunikaty chcemy przekazać odbiorcom. Warto dokładnie przemyśleć potencjał naszej przestrzeni, dostępny metraż, a także kwestię komfortu poruszania się po obiekcie. Stojaki nie powinny bowiem tarasować przejścia. 

O czym należy pamiętać, rozmieszczając standy reklamowe?

Jest kilka podstawowych czynników, na które musimy zwrócić uwagę, planując rozmieszczenie standów na terenie naszego obiektu. Wśród nich można wymienić:

  • widoczność standu
  • komfort korzystania z przestrzeni
  • czytelne komunikaty
  • strategiczne rozmieszczenie

Stand musi być dobrze widoczny, bo w przeciwnym razie może pozostać niezauważony. Trzeba zatem postawić go tam, gdzie nie zostanie zasłonięty przez towary, dekoracje, czy inne elementy wyposażenia naszego obiektu. Ponadto należy wziąć pod uwagę komfort korzystania z przestrzeni - nie możemy utrudniać klientom przejścia, ani stwarzać zagrożenia. Nieodpowiedzialne zachowania mogą prowadzić do irytacji odwiedzających i nieprzyjemnych konsekwencji, których lepiej byłoby uniknąć. Ponadto istotnym aspektem jest zaprojektowanie treści w sposób czytelny.

Kieszenie ścienne w naszym sklepie internetowym

Strategiczne rozmieszczenie standów

Rozstawienie standów na terenie samego sklepu może być problematyczne, ze względu na konieczność zadbania o możliwość swobodnego przejścia. Jeżeli jednak przestrzeń nam na to pozwala, to warto umieścić stojaki z plakatami informującymi o promocjach na wybrane elementy asortymentu przy działach, w których są one sprzedawane. To daje możliwość zapoznania się z ofertą osobie prawdopodobnie zainteresowanej kupnem określonych rzeczy. Przy pomocy standów można też zasygnalizować odbywającą się akurat degustację.

Niewątpliwie powinniśmy postawić stand w takim miejscu, żeby przyciągał on uwagę i można było się bezproblemowo zapoznać z jego treścią. W dużej zależy to od rodzaju komunikatu, jaki mamy akurat do przekazania naszym klientom. Jeżeli szykuje się wielka obniżka cen, warto pomyśleć o umieszczeniu stojaka przed sklepem lub w środku, ale w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia, aby od razu można było przeczytać konkretne informacje. Podobnie ma się sprawa, jeśli chodzi o ogłoszenie konkursu lub chociażby zmienionych godzin otwarcia obiektu.

Dodaj komentarz