Standy reklamowe - jaki mają wpływ na sprzedaż?

Jak wskazują badania preferencji klientów, pomimo wszechobecnej dziś reklamy w różnych jej postaciach, blisko 80% decyzji konsumenckich podejmujemy pod wpływem impulsu już w sklepie. Oznacza to, że niezmiernie istotne są formy reklamy na tym ostatnim etapie, które przyciągają skutecznie uwagę klienta, oddziałują na jego podświadomość i zachęcają do wyboru towaru na sprzedaży którego nam zależy. Formą przekazu, która świetnie do tego się nadaje są z pewnością standy reklamowe.

Czym są standy?

Standy to wszelkiego rodzaju stojące konstrukcje reklamowe zbudowane z różnych materiałów, których zadaniem jest prezentowanie oferty. Obecnie na rynku znajdziesz standy drewniane, metalowe, kartonowe, stalowe i z tworzyw sztucznych. Możemy je obecnie spotkać niemalże wszędzie na ulicach, w sklepach, marketach. Ich zalety to zdecydowanie łatwość produkcji, atrakcyjne formy graficzne i designerskie, prostota zastosowania i uniwersalność. Standy mogą być wykorzystane w zasadzie wszędzie a ich forma uzależniona jest niemalże wyłącznie od fantazji projektanta i możliwości producenta. Trendem, który obserwujemy obecnie jest marketing sensoryczny i związana z nim postępująca digitalizacja tej formy reklamy. Coraz częściej są one wyposażane w niewielkie elementy elektroniki – ekrany, oświetlenie, sygnały dźwiękowe, a nawet emitery zapachów, których zadaniem jest oczywiście skuteczne przyciągnięcie uwagi konsumenta. Sprawdza się to świetnie w przypadku sprzedaży konkretnych towarów – artykułów technicznych i elektronicznych, zabawek. Jest również wyjątkowo skuteczne w odniesieniu do młodszych grup klientów, którzy uznają digitalizację reklamy za wyjątkowo atrakcyjną formę.

Jak wybrać dobry stand reklamowy?

Ważne jest aby stand spełniał kilka istotnych warunków:

  1. Łatwość użycia i transportu. Najbardziej zaawansowane standy reklamowe wyposażone są w mechanizmy samoskładające więc ich użycie nie wymaga żadnych narzędzi ani zbyt wiele czasu.
  2. Jakość wykonania i użyte materiały. Obecnie konsumenci coraz pozytywniej odbierają materiały naturalne i biodegradowalne. Sprzyja to pozytywnym decyzjom konsumenckim
  3. Design – pomysłowy stand skuteczniej przyciąga uwagę, a budząc zainteresowanie skłania do wyboru produktu na zasadnie przeniesienia uwagi. Ostatnio powraca też moda na vintage – warto o tym pamiętać w projektach standów.
  4. Wszędobylstwo standów reklamowych wymusza na ich producentach coraz wyższą dbałość o detale i bezpieczeństwo – większość znajdujących się na rynku standów wypełnia wszystkie odpowiednie normy i przepisy dotyczące bezpieczeństwa i posiada unijne oznaczenie CE.

A poza tym? Pamiętaj aby stand w atrakcyjny sposób nawiązywał do wizualizacji graficznej Twojej firmy. Jeśli planujesz długotrwałą akcję promocyjną postaraj się wybierać takie reklamy w których wymienia się tylko część prezentującą towar lub akcję. Znacząco obniży to koszt. Wybór formy zależy dziś wyłącznie od fantazji

Dodaj komentarz