Gdzie warto ustawić stojak na katalogi?
Ten wpis został opublikowany dnia 16 Grudzień 2018,
.Wielu przedsiębiorców produkuje katalogi, w których prezentuje swoją ofertę i daje szansę potencjalnemu klientowi na dokładne zapoznanie się z nią. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ nie zawsze mamy czas na to, aby oglądać wszystko na żywo w sklepie. Dzięki katalogom możemy na spokojnie przejrzeć dostępne produkty w domu i zastanowić się nad zakupem.
Strategia dotycząca rozmieszczenia katalogów
W zależności od tego, gdzie ustawimy nasz katalog, działanie to może mieć nieco inny wydźwięk, a także służyć nieco odmiennym celom. Dlatego właśnie warto dokładnie zastanowić się, w którym punkcie lub punktach naszego sklepu klient powinien natrafić na katalog. Możliwości jest kilka:
- katalog przy wejściu do sklepu
- katalog przy wyjściu ze sklepu
- katalog w poszczególnych działach sklepu
To, oczywiście, nie wszystkie pomysły na to, gdzie umieścić tego rodzaju materiały. Wszystko zależy od naszej kreatywności i koncepcji.
Katalog przy wejściu
Udostępnienie katalogów przy wejściu może być bardzo dobrym rozwiązaniem wobec klientów, którzy nie mają czasu na oglądanie całego asortymentu w sklepie. Jest to również pewna metoda na zakomunikowanie na samym początku, jakiego zakresu cenowego można się u nas spodziewać. Również ci zainteresowani ofertą, którzy nie mają jeszcze sprecyzowanego celu wizyty, mają w takim przypadku od razu przy wejściu okazję do tego, aby przejrzeć to, co można kupić w konkretnym punkcie.
Katalog przy wyjściu
Umieszczenie katalogu przy kasie lub wyjściu ze sklepu może stanowić swoisty komunikat zachęcający do powrotu. W takiej sytuacji klientowi należy zapewnić możliwość zabrania materiałów promocyjnych do domu i zapoznania się z nimi na spokojnie. Może to być dobra strategia zwłaszcza odnośnie tych klientów, którym się spieszy.
Katalog w działach
Jeżeli decydujemy się na rozmieszczenie katalogów w poszczególnych działach sklepu, to rozsądnym rozwiązaniem wydaje się to, aby obejmowały one ofertę z tego konkretnego obszaru. W taki sposób klient ma możliwość przejrzenia swoistego streszczenia oferty dotyczącej określonej grupy produktów. Warto wtedy maksymalnie uszczegółowić materiały.
Katalog może odegrać bardzo istotną rolę w całościowym procesie sprzedażowym, dlatego decyzja o wyborze sposobu jego ekspozycji powinna być przemyślana i ukierunkowana na konkretny cel.