Przykłady zastosowania standów reklamowych
Ten wpis został opublikowany dnia 22 Listopad 2018,
.Standy reklamowe mogą służyć do różnych celów i różnić się od siebie wyglądem. Cel ich zastosowania jest jednak jeden - promocja naszych towarów lub usług. Odpowiednia strategia marketingowa oraz właściwe wykorzystywanie dostępnych rozwiązań jest bardzo istotne, kiedy chcemy przeprowadzić kampanię reklamową. W jaki sposób możemy spożytkować potencjał standów?
Zastosowanie standów reklamowych w praktyce
Standy reklamowe to obszerna kategoria szeroko rozumianych stojaków i całych systemów wystawienniczych. W zależności od tego, jaki rodzaj standu mamy do dyspozycji, możemy go wykorzystać w określonych celach.
Degustacja i prezentacja towarów
Stand reklamowy to pojęcie często używane w branży hostess. Różnego rodzaju akcje degustacyjne wymagają bowiem nie tylko miejsca na to, aby zaprezentować próbki produktów, ale również, żeby umieścić na widoku gotowe do zakupu towary. Taki rodzaj akcji promocyjnej może być bardzo atrakcyjny - klient ma bowiem możliwość spróbowania, zanim zdecyduje się na ostateczny zakup.
Ekspozycja produktów na standzie reklamowym
Kiedy nie chcemy angażować dodatkowego personelu, możemy wykorzystać stand reklamowy jako dodatkowe miejsce w sklepie na ekspozycję towaru. Wędrówka klienta między półkami czasem sprawia, że nie zwraca on już uwagi na to, co jest mu prezentowane, ponieważ szuka określonej rzeczy. Stand może nieraz przykuć uwagę konsumentów, ponieważ umieszcza się go na początku alejki, albo w innym strategicznym punkcie sklepu. Wówczas czasem okazuje się, że produkty zaprezentowane w taki sposób, zaczynają przyciągać większe zainteresowanie.
Prezentacja materiałów reklamowych
Stand może także eksponować informacje handlowe, które mamy do przekazania naszym klientom. Nieraz można w ten sposób zaprezentować plakaty, czy też ulotki i broszurki. Komunikaty o promocjach, czy też ogólne wiadomości, dotyczące poszczególnych produktów muszą trafiać do odbiorców, aby były skuteczne. Dlatego właśnie istotna jest ich odpowiednia ekspozycja.
Standy i różnego rodzaju stojaki stanowią istotny element strategii marketingowej. To, co chcemy powiedzieć potencjalnym klientom, musi bowiem do nich dotrzeć i zostać zauważone. Dlatego właśnie ekspozycja przekazów handlowych nie powinna być pomijania w procesie planowania akcji promocyjnych.